Kirjoitin asiakkaalleni viestin hakukoneoptimoinnista, kävijäseurannasta ja kohdennetusta digimarkkinoinnista. Kaikki lähti siitä, että asiakkaani kertoi tehneensä hakusanojen optimointia konsultoituaan digimarkkinoinnin ammattilaista. Jatka lukemista ”Digimarkkinoinnin tulevaisuus 2025-2030”
Kategoria: Markkinointi
HAO: Evästeiden käyttämiseen ei aina tarvita suostumusta
Helsingin hallinto-oikeus on tehnyt 8.4.2021 kaksi päätöstä evästeiden tallentamiseen liittyen. Silmäilin näitä päätöksiä. Päätösten sivutuotteena saatiin mustaa valkoisella, että suostumusta evästeiden tallentamiseksi ei tarvitse aina kysyä. Jatka lukemista ”HAO: Evästeiden käyttämiseen ei aina tarvita suostumusta”
Kaupan alan tulevaisuus
Työ- ja elinkeinoministeriö luonnostelee kaupan alan tulevaisuusselontekoa ja järjesti muun muassa webinaarit aiheesta 17.11.2020 ja 3.12.2020. Kaupan toimiala on kuulemma muutoksessa. En ole itse huomannut muutosta. Silti vastaan: mitä voidaan tehdä suomalaisen kaupan alan ”pelastamiseksi”? Jatka lukemista ”Kaupan alan tulevaisuus”
HKO: Mitä, miten, onko tärkeää?
Tulipa kirjoitettua hakukoneoptimoinnista (HKO) osuvasti tuolla työpaikan puolella. En malta olla jakamatta kirjoitustani tässä blogissani vastoin hakukoneoptimoinnin sääntöä, jonka mukaan omaperäisyys on tärkeää. Olkoon tämä vaikka kasvuhakkerointia, joka ajaa hakukoneoptimoinnin edelle. Jatka lukemista ”HKO: Mitä, miten, onko tärkeää?”
Lahjakorttien ALV neljällä tavalla
Lahjakorttien arvonlisäverotus yhtenäistyi EU:n alueella 1.1.2019. Maksua vastaan annetut lahjakortit voivat olla jatkossa joko luovutusseteleitä, yksikäyttöarvoseteleitä tai monikäyttöarvoseteleitä. Ilmaiseksi annetut lahjakortit ovat alennuskuponkeja, joita koskee omat sääntönsä. Jatka lukemista ”Lahjakorttien ALV neljällä tavalla”
Hakukoneoptimointia neljällä tavalla
Hakukoneoptimointi (SEO) on joustava käsite. Joku ymmärtää niin, että avainsanat ovat hakukoneoptimointia ja joku toinen ymmärtää niin, että yrityksen kaikki toiminta on hakukoneoptimointia. Jatka lukemista ”Hakukoneoptimointia neljällä tavalla”
Asiallisen markkinoinnin raja?
Missä menee asiallisen markkinoinnin raja? Entä mikä on piilomarkkinointia? Netistä löytyy artikkeli jos toinenkin, mutta ei useinkaan perusteluja, miksi jokin on kiellettyä. Jatka lukemista ”Asiallisen markkinoinnin raja?”
Asiakaskirjeen kirjoittaminen
Jokainen meistä on saanut sähköpostiinsa asiakaskirjeitä teleoperaattoreilta, maksujenvälittäjiltä ja aivan miltä tahansa pätevältä vaikuttavalta yritykseltä. Viestit vaikuttavat asiallisilta ja ne avautuvat sähköpostin lukijassa – mobiililaitteessa ja desktopissa.
Kerron tässä kirjoituksessani, miten Clover Shop -verkkokauppaohjelmistoa käyttävä verkkokauppias voi lähettää asiakkailleen yhtä asiallisia ja yhteensopivia asiakaskirjeitä Jatka lukemista ”Asiakaskirjeen kirjoittaminen”