Ilman poistaminen toimituskuluista

Luottamuspula on yksi yleisimmistä verkkokaupan ostoskorin hylkäämiseen johtavista syistä. Toimituskuluissa oleva ilma on yksi luottamuspulaan johtavista syistä. Jos verkkokaupan asiakas tietää, että hänen tilauksensa voidaan toimittaa postipakettina 15 eurolla, mutta valittavissa on vain 25 euron postipaketti, niin kaupat ovat kiven alla. Jatka lukemista ”Ilman poistaminen toimituskuluista”

HAO: Evästeiden käyttämiseen ei aina tarvita suostumusta

Helsingin hallinto-oikeus on tehnyt 8.4.2021 kaksi päätöstä evästeiden tallentamiseen liittyen. Silmäilin näitä päätöksiä. Päätösten sivutuotteena saatiin mustaa valkoisella, että suostumusta evästeiden tallentamiseksi ei tarvitse aina kysyä. Jatka lukemista ”HAO: Evästeiden käyttämiseen ei aina tarvita suostumusta”

Lahjakorttien ALV neljällä tavalla

Lahjakorttien arvonlisäverotus yhtenäistyi EU:n alueella 1.1.2019. Maksua vastaan annetut lahjakortit voivat olla jatkossa joko luovutusseteleitä, yksikäyttöarvoseteleitä tai monikäyttöarvoseteleitä. Ilmaiseksi annetut lahjakortit ovat alennuskuponkeja, joita koskee omat sääntönsä. Jatka lukemista ”Lahjakorttien ALV neljällä tavalla”

Totuus toimituskulujen ALV:stä

Toimituskulujen arvonlisävero on jatkuva keskustelunaihe vuodesta toiseen. Viimeksi sitä käytiin maaliskuun puolessa välissä Facebookin Verkkokauppiaat-ryhmässä.

Keskusteluissa nousee usein tapetille, että Posti myy tiettyjä kuljetuspalveluja verottomasti. Verkkokauppiaat haluaisivat läpilaskuttaa ne asiakkailleen asti. Tämä ei valitettavasti ole sallittua. Jatka lukemista ”Totuus toimituskulujen ALV:stä”

Esittelyssä MobilePay Online

MobilePay Online on Danske Bankin kehittämä maksutapa verkkokauppojen asiakkaille. MobilePay Online on pohjimmiltaan korttimaksu.

Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen. Jatka lukemista ”Esittelyssä MobilePay Online”

Vinkkejä konversio-optimointiin

Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia. Optimipiste riippuu verkkokauppiaan tavoitteista. Verkkokauppias saattaa tavoitella matalampaa konversioastetta perustellusta syystä, kuten esimerkiksi asiakaspalautusten määrän vähentäminen. Jatka lukemista ”Vinkkejä konversio-optimointiin”

Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?

Yhden sivun ostoskoreja on puffattu markkinoille konversioasteen pelastajana. Verkkokauppiailta ei ole kuultu vastakaikua eikä se ole ihme. Yhden sivun ostoskoreissa on kaikki pielessä nimestä lähtien. Vakavasti ottaen niillä voidaan saavuttaa merkittäviä etuja, jos vertailukohta valitaan sopivasti. Kerron tässä pakinassa, mitä heikkouksia yhden sivun ostoskoreissa on ja mitä muutospaineita niihin kohdistuu. Jatka lukemista ”Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?”