Konversio-opit uusiksi

Verkkokauppiaan tavoitteena on myydä mahdollisimman paljon tuotteita hyvällä katteella niin, että markkinointikustannukset pysyvät kurissa. Yhtenä ratkaisuna on toteuttaa digimarkkinointia kanavissa, jotka ovat mahdollisimman tehokkaita, jolloin markkinointi konvertoituu myynniksi mahdollisimman usein. Jatka lukemista ”Konversio-opit uusiksi”

Ilman poistaminen toimituskuluista

Luottamuspula on yksi yleisimmistä verkkokaupan ostoskorin hylkäämiseen johtavista syistä. Toimituskuluissa oleva ilma on yksi luottamuspulaan johtavista syistä. Jos verkkokaupan asiakas tietää, että hänen tilauksensa voidaan toimittaa postipakettina 15 eurolla, mutta valittavissa on vain 25 euron postipaketti, niin kaupat ovat kiven alla. Jatka lukemista ”Ilman poistaminen toimituskuluista”

Shopify siirtää henkilötiedot Kanadaan

Olin odottanut pitkään sitä päivää, jolloin ehtisin selvittää yksinkertaisen asian: missä maassa Shopify käsittelee eurooppalaisten verkkokauppojen asiakkaiden henkilötietoja. Tämä päivä alkoi aurinkoisena; ei pitänyt sataa ollenkaan, mutta klo 14 paikkeilla alkoi sataa ja klo 16 satoi jo rakeita. Jatka lukemista ”Shopify siirtää henkilötiedot Kanadaan”

Tuuliset vuodet 2014-2016 (2020)

Vuosina 2014-2016 suomalaisessa verkkokauppateollisuudessa tapahtui paljon yritysjärjestelyjä: Soprano luopui verkkokauppa-alan tytäryhtiöistään, Tieto osti Smilehousen, Oscar Software osti ProsperCartin liiketoiminnan, Nets osti enemmistön Paytrailista, OP-Pohjola osti Checkoutin ja Finqu vaihtoi Y-tunnuksensa. Jatka lukemista ”Tuuliset vuodet 2014-2016 (2020)”

Lahjakorttien ALV neljällä tavalla

Lahjakorttien arvonlisäverotus yhtenäistyi EU:n alueella 1.1.2019. Maksua vastaan annetut lahjakortit voivat olla jatkossa joko luovutusseteleitä, yksikäyttöarvoseteleitä tai monikäyttöarvoseteleitä. Ilmaiseksi annetut lahjakortit ovat alennuskuponkeja, joita koskee omat sääntönsä. Jatka lukemista ”Lahjakorttien ALV neljällä tavalla”