Konversio-opit uusiksi

Verkkokauppiaan tavoitteena on myydä mahdollisimman paljon tuotteita hyvällä katteella niin, että markkinointikustannukset pysyvät kurissa. Yhtenä ratkaisuna on toteuttaa digimarkkinointia kanavissa, jotka ovat mahdollisimman tehokkaita, jolloin markkinointi konvertoituu myynniksi mahdollisimman usein. Jatka lukemista ”Konversio-opit uusiksi”

Shopify siirtää henkilötiedot Kanadaan

Olin odottanut pitkään sitä päivää, jolloin ehtisin selvittää yksinkertaisen asian: missä maassa Shopify käsittelee eurooppalaisten verkkokauppojen asiakkaiden henkilötietoja. Tämä päivä alkoi aurinkoisena; ei pitänyt sataa ollenkaan, mutta klo 14 paikkeilla alkoi sataa ja klo 16 satoi jo rakeita. Jatka lukemista ”Shopify siirtää henkilötiedot Kanadaan”

HAO: Evästeiden käyttämiseen ei aina tarvita suostumusta

Helsingin hallinto-oikeus on tehnyt 8.4.2021 kaksi päätöstä evästeiden tallentamiseen liittyen. Silmäilin näitä päätöksiä. Päätösten sivutuotteena saatiin mustaa valkoisella, että suostumusta evästeiden tallentamiseksi ei tarvitse aina kysyä. Jatka lukemista ”HAO: Evästeiden käyttämiseen ei aina tarvita suostumusta”

Lahjakorttien ALV neljällä tavalla

Lahjakorttien arvonlisäverotus yhtenäistyi EU:n alueella 1.1.2019. Maksua vastaan annetut lahjakortit voivat olla jatkossa joko luovutusseteleitä, yksikäyttöarvoseteleitä tai monikäyttöarvoseteleitä. Ilmaiseksi annetut lahjakortit ovat alennuskuponkeja, joita koskee omat sääntönsä. Jatka lukemista ”Lahjakorttien ALV neljällä tavalla”