Asiakkaani kyseli alustavasti rajapinnasta, joka juttelisi Clover Shopin ja Netvisorin välillä. Asiakkaani verkkokaupassa on Clover Shop -ohjelmisto ja varastomyymälässä Netvisor-palvelu. Tällä hetkellä hän lisää jokaisen tuotteen erikseen Clover Shoppiin ja Netvisoriin. Jatka lukemista ”Integraatioissa maltti on valttia”
Kategoria: Verkkokaupankäynti
Hakukoneoptimointia neljällä tavalla
Hakukoneoptimointi (SEO) on joustava käsite. Joku ymmärtää niin, että avainsanat ovat hakukoneoptimointia ja joku toinen ymmärtää niin, että yrityksen kaikki toiminta on hakukoneoptimointia. Jatka lukemista ”Hakukoneoptimointia neljällä tavalla”
Prinetti loppuu, mitäs sitten?
Prinetti API näki päivänvalon vuoden 2006 alkukeväästä ja toi jo kasvunsa aloittaneelle verkkokauppa-alalle mahdollisuuden integroida pakettikorttien tulostamisen helposti verkkokauppa-alustaan. Prinetin suosiota ei Posti varmaankaan osannut edes ennustaa, minkä vuoksi viime vuosina Prinetin yksi tunnetuista piirteistä olikin hitaus – se oli tavallaan oman suosionsa uhri. Jatka lukemista ”Prinetti loppuu, mitäs sitten?”
Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti
Kymmenen vuotta sitten joka kolmas suomalainen verkkokauppa lopetti toimintansa vuoden pituisen vertailujakson aikana. Verkkokauppojen määrän kasvu saavutettiin niin, että vastineeksi syntyi suuri määrä uusia verkkokauppoja: joka toinen verkkokauppa oli alle vuoden ikäinen. Jatka lukemista ”Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti”
Esittelyssä Posti SmartShip
Posti SmartShip on kiteytetysti sanottuna verkkopalvelu, jota käyttämällä verkkokauppias voi tilata Postin paketti- ja rahtipalveluja, ja tulostaa niissä tarvittavat lähetysasiakirjat tarralle ja paperille. Jatka lukemista ”Esittelyssä Posti SmartShip”
Ohjelmisto vai palvelu?
Kun verkkokauppias valitsee itselleen sopivaa verkkokaupparatkaisua, hän joutuu tekemään ratkaisun verkkokauppaohjelmiston ja verkkokauppapalvelun välillä. Molemmissa näistä on etunsa ja heikkoutensa. Jatka lukemista ”Ohjelmisto vai palvelu?”
Totuus toimituskulujen ALV:stä
Toimituskulujen arvonlisävero on jatkuva keskustelunaihe vuodesta toiseen. Viimeksi sitä käytiin maaliskuun puolessa välissä Facebookin Verkkokauppiaat-ryhmässä.
Keskusteluissa nousee usein tapetille, että Posti myy tiettyjä kuljetuspalveluja verottomasti. Verkkokauppiaat haluaisivat läpilaskuttaa ne asiakkailleen asti. Tämä ei valitettavasti ole sallittua. Jatka lukemista ”Totuus toimituskulujen ALV:stä”
Asiakaskirjeen kirjoittaminen
Jokainen meistä on saanut sähköpostiinsa asiakaskirjeitä teleoperaattoreilta, maksujenvälittäjiltä ja aivan miltä tahansa pätevältä vaikuttavalta yritykseltä. Viestit vaikuttavat asiallisilta ja ne avautuvat sähköpostin lukijassa – mobiililaitteessa ja desktopissa.
Kerron tässä kirjoituksessani, miten Clover Shop -verkkokauppaohjelmistoa käyttävä verkkokauppias voi lähettää asiakkailleen yhtä asiallisia ja yhteensopivia asiakaskirjeitä Jatka lukemista ”Asiakaskirjeen kirjoittaminen”
Esittelyssä MobilePay Online
MobilePay Online on Danske Bankin kehittämä maksutapa verkkokauppojen asiakkaille. MobilePay Online on pohjimmiltaan korttimaksu.
Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen. Jatka lukemista ”Esittelyssä MobilePay Online”
Joulusesongista kaikki irti

Joulusesonki on monille verkkokaupoille täyttä totta. Mitä paremmassa iskussa verkkokauppa on joulusesongin aikana, sitä enemmän verkkokauppa myy joulusesongin aikana ja sitä enemmän tyytyväisiä asiakkaita palaa takaisin myös joulusesongin jälkeen. Jatka lukemista ”Joulusesongista kaikki irti”