Integraatioissa maltti on valttia

Asiakkaani kyseli alustavasti rajapinnasta, joka juttelisi Clover Shopin ja Netvisorin välillä. Asiakkaani verkkokaupassa on Clover Shop -ohjelmisto ja varastomyymälässä Netvisor-palvelu. Tällä hetkellä hän lisää jokaisen tuotteen erikseen Clover Shoppiin ja Netvisoriin. Jatka lukemista ”Integraatioissa maltti on valttia”

Prinetti loppuu, mitäs sitten?

Prinetti API näki päivänvalon vuoden 2006 alkukeväästä ja toi jo kasvunsa aloittaneelle verkkokauppa-alalle mahdollisuuden integroida pakettikorttien tulostamisen helposti verkkokauppa-alustaan. Prinetin suosiota ei Posti varmaankaan osannut edes ennustaa, minkä vuoksi viime vuosina Prinetin yksi tunnetuista piirteistä olikin hitaus – se oli tavallaan oman suosionsa uhri. Jatka lukemista ”Prinetti loppuu, mitäs sitten?”

Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti

Kymmenen vuotta sitten joka kolmas suomalainen verkkokauppa lopetti toimintansa vuoden pituisen vertailujakson aikana. Verkkokauppojen määrän kasvu saavutettiin niin, että vastineeksi syntyi suuri määrä uusia verkkokauppoja: joka toinen verkkokauppa oli alle vuoden ikäinen. Jatka lukemista ”Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti”

Totuus toimituskulujen ALV:stä

Toimituskulujen arvonlisävero on jatkuva keskustelunaihe vuodesta toiseen. Viimeksi sitä käytiin maaliskuun puolessa välissä Facebookin Verkkokauppiaat-ryhmässä.

Keskusteluissa nousee usein tapetille, että Posti myy tiettyjä kuljetuspalveluja verottomasti. Verkkokauppiaat haluaisivat läpilaskuttaa ne asiakkailleen asti. Tämä ei valitettavasti ole sallittua. Jatka lukemista ”Totuus toimituskulujen ALV:stä”

Asiakaskirjeen kirjoittaminen

Jokainen meistä on saanut sähköpostiinsa asiakaskirjeitä teleoperaattoreilta, maksujenvälittäjiltä ja aivan miltä tahansa pätevältä vaikuttavalta yritykseltä.  Viestit vaikuttavat asiallisilta ja ne avautuvat sähköpostin lukijassa – mobiililaitteessa ja desktopissa.

Kerron tässä kirjoituksessani, miten Clover Shop -verkkokauppaohjelmistoa käyttävä verkkokauppias voi lähettää asiakkailleen yhtä asiallisia ja yhteensopivia asiakaskirjeitä Jatka lukemista ”Asiakaskirjeen kirjoittaminen”

Esittelyssä MobilePay Online

MobilePay Online on Danske Bankin kehittämä maksutapa verkkokauppojen asiakkaille. MobilePay Online on pohjimmiltaan korttimaksu.

Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen. Jatka lukemista ”Esittelyssä MobilePay Online”

Joulusesongista kaikki irti

Joulusesonkiin panostaminen kasvattaa myyntiä myös sesongin jälkeen.
Joulusesonkiin panostaminen kasvattaa asiakasmääriä myös sesongin jälkeisenä aikana.

Joulusesonki on monille verkkokaupoille täyttä totta. Mitä paremmassa iskussa verkkokauppa on joulusesongin aikana, sitä enemmän verkkokauppa myy joulusesongin aikana ja sitä enemmän tyytyväisiä asiakkaita palaa takaisin myös joulusesongin jälkeen. Jatka lukemista ”Joulusesongista kaikki irti”