Verkkokaupankäynti

Asiakkaani kyseli alustavasti rajapinnasta, joka juttelisi Clover Shopin ja Netvisorin välillä. Asiakkaani verkkokaupassa on Clover Shop -ohjelmisto ja varastomyymälässä Netvisor-palvelu. Tällä hetkellä hän lisää jokaisen tuotteen erikseen Clover Shoppiin ja Netvisoriin.
Hakukoneoptimointia neljällä tavalla
Hakukoneoptimointi (SEO) on joustava käsite. Joku ymmärtää niin, että avainsanat ovat hakukoneoptimointia ja joku toinen ymmärtää niin, että yrityksen kaikki toiminta on hakukoneoptimointia.
Kymmenen vuotta sitten joka kolmas suomalainen verkkokauppa lopetti toimintansa vuoden pituisen vertailujakson aikana. Verkkokauppojen määrän kasvu saavutettiin niin, että vastineeksi syntyi suuri määrä uusia verkkokauppoja: joka toinen verkkokauppa oli alle vuoden ikäinen.
Posti SmartShip on kiteytetysti sanottuna verkkopalvelu, jota käyttämällä verkkokauppias voi tilata Postin paketti- ja rahtipalveluja, ja tulostaa niissä tarvittavat lähetysasiakirjat tarralle ja paperille.
Kun verkkokauppias valitsee itselleen sopivaa verkkokaupparatkaisua, hän joutuu tekemään ratkaisun verkkokauppaohjelmiston ja verkkokauppapalvelun välillä. Molemmissa näistä on etunsa ja heikkoutensa.
Toimituskulujen arvonlisävero on jatkuva keskustelunaihe vuodesta toiseen. Viimeksi sitä käytiin maaliskuun puolessa välissä Facebookin Verkkokauppiaat-ryhmässä.
Asiakaskirjeen html-lähdekoodi
Jokainen meistä on saanut sähköpostiinsa asiakaskirjeitä teleoperaattoreilta, maksujenvälittäjiltä ja aivan miltä tahansa pätevältä vaikuttavalta yritykseltä.  Viestit vaikuttavat asiallisilta ja ne avautuvat sähköpostin lukijassa – mobiililaitteessa ja desktopissa.
Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen.
Joulusesonki on monille verkkokaupoille täyttä totta. Mitä paremmassa iskussa verkkokauppa on joulusesongin aikana, sitä enemmän verkkokauppa myy joulusesongin aikana ja sitä enemmän tyytyväisiä asiakkaita palaa takaisin myös joulusesongin jälkeen.
Hakukoneoptimointi on tärkeää, mutta ei aina järkevää. Ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista on tiedettävä, miksi optimoidaan, mitä optimoidaan ja miten optimoidaan. Hakukoneoptimoinnin määrälle on olemassa tietty taloudellisesti järkevä taso. Harvassa ovat ne yritykset, jotka ovat sen löytäneet.