Hakukoneoptimointi on tärkeää, mutta ei aina järkevää. Ennen hakukoneoptimoinnin aloittamista on tiedettävä, miksi optimoidaan, mitä optimoidaan ja miten optimoidaan. Hakukoneoptimoinnin määrälle on olemassa tietty taloudellisesti järkevä taso. Harvassa ovat ne yritykset, jotka ovat sen löytäneet. Jatka lukemista ”Hakukoneoptimoinnilla on optimipiste”
Kategoria: Verkkokaupankäynti
Juuri nyt: Verottaja tarkastaa verkkokauppoja
Verohallinto tekee juuri nyt verotarkastuksia verkkokaupparatkaisuja tarjoaviin yrityksiin. Tarkastus on projektiluonteinen niin sanottu toimialakohtainen verotarkastus. Projektin toisessa vaiheessa tarkastetaan yksittäisiä verkkokauppoja. Verotarkastuksen tekee Pohjois-Suomen verotarkastusyksikkö.
Jatka lukemista ”Juuri nyt: Verottaja tarkastaa verkkokauppoja”Verkkokauppa kuntoon -workshop
Lakiasiaintoimisto Fondia järjestää Verkkokauppa kuntoon -workshopin Helsingissä tiistaina 12.4.2016 klo 8.30-12.00. Työpajassa laitetaan kuntoon verkkokaupan ehdot ja tietosuoja. Jos käytät uutta Clover Shop X4 -ohjelmistoa, tässä sinulle muistilista. Jatka lukemista ”Verkkokauppa kuntoon -workshop”
Verkkokaupan kulurakenne
Meiltä kysytään usein, mitä kuluja tai kustannuksia ohjelmistostamme tulee. Juuri siihen kysymykseen vastaaminen onkin taitolaji, sillä väärinkäsitysten mahdollisuus on suuri. Siksi päätin kirjoittaa tyhjentävästi, mitä kuluja verkkokaupan perustamisessa ja harjoittamisessa voi olla, jos verkkokauppias valitsee verkkokaupparatkaisukseen Clover Shop X4 -ohjelmiston. Jatka lukemista ”Verkkokaupan kulurakenne”
Myy kaikkialla verkossa ja printissä
Käyttämällä Clover Shop X4 -ohjelmiston uutta Irtiotto™ -ominaisuutta voit lisätä Osta nyt -painikkeita kotisivuillesi, blogiisi, asiakaskirjeisiisi ja verkkomainoksiisi. Ohjelmiston ominaisuuksiin kuuluu myös hinnastotiedosto, jota käyttämällä voit liittää verkkokauppasi hintavertailusivustoihin ja kauppakeskuksiin. Kaiken lisäksi voit luoda QR-koodeja ja käyttää niitä printtimainoksissasi. Jatka lukemista ”Myy kaikkialla verkossa ja printissä”
Näin vältät yleisimmät virheet
Verkkokauppa-alalla on ollut useita lähtöjä. Vuosituhannen vaihde oli kultaista aikaa pienille nyrkkipajoille. Sitten tuli kultakuume. Sitten jakeluketjut lyhenivät. Nyt ollaan mobiilisti. Vaikka verkkokaupankäynti kehittyy, lähtöviivalla tehdyt virheet pysyvät samoina. Tässä terveiseni verkkokauppaa perustaville pienyrittäjille. Jatka lukemista ”Näin vältät yleisimmät virheet”
Kansainvälistymisen esteet TOP 5
Finpro käynnistelee verkkokaupankäynnin kansainvälistymiseen tähtäävää kasvuhanketta. Hankkeen tavoitteet ovat lehdistötiedotteen perusteella varsin kunnianhimoisia, sillä kansainvälistymisen suurimmat esteet ovat pysyneet samoina vuosikymmenestä toiseen. Kaivoin pöytälaatikosta esiin kirjoitukseni näistä esteistä Suomen ja Keski-Euroopan kuluttajamarkkinoiden välillä. Lopussa esitän oman ratkaisuni! Jatka lukemista ”Kansainvälistymisen esteet TOP 5”
Vinkkejä konversio-optimointiin
Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia. Optimipiste riippuu verkkokauppiaan tavoitteista. Verkkokauppias saattaa tavoitella matalampaa konversioastetta perustellusta syystä, kuten esimerkiksi asiakaspalautusten määrän vähentäminen. Jatka lukemista ”Vinkkejä konversio-optimointiin”
Mahdoton verkkokauppalaki
Uusi 13.6.2014 voimaan tullut verkkokauppalaki (kuluttajansuojalain muuttaminen) on otettu hyvin vastaan. Ja mitä vielä. Siinä on laki, jota ei yksikään verkkokauppias pysty noudattamaan. Tehdään niin kuin ennenkin. Jatka lukemista ”Mahdoton verkkokauppalaki”
Milloin PCI DSS -standardia on pakko noudattaa?
PCI DSS -standardi on maksukorttialan yhteinen tietoturvastandardi. Standardin noudattamispakko on yksi verkkokauppa-alan yleisimmistä väärinkäsityksistä. Jatka lukemista ”Milloin PCI DSS -standardia on pakko noudattaa?”