Myy kaikkialla verkossa ja printissä

Käyttämällä Clover Shop X4 -ohjelmiston uutta Irtiotto™ -ominaisuutta voit lisätä Osta nyt -painikkeita kotisivuillesi, blogiisi, asiakaskirjeisiisi ja verkkomainoksiisi. Ohjelmiston ominaisuuksiin kuuluu myös hinnastotiedosto, jota käyttämällä voit liittää verkkokauppasi hintavertailusivustoihin ja kauppakeskuksiin. Kaiken lisäksi voit luoda QR-koodeja ja käyttää niitä printtimainoksissasi. Jatka lukemista ”Myy kaikkialla verkossa ja printissä”

Näin vältät yleisimmät virheet

Verkkokauppa-alalla on ollut useita lähtöjä. Vuosituhannen vaihde oli kultaista aikaa pienille nyrkkipajoille. Sitten tuli kultakuume. Sitten jakeluketjut lyhenivät. Nyt ollaan mobiilisti. Vaikka verkkokaupankäynti kehittyy, lähtöviivalla tehdyt virheet pysyvät samoina. Tässä terveiseni verkkokauppaa perustaville pienyrittäjille. Jatka lukemista ”Näin vältät yleisimmät virheet”

Kansainvälistymisen esteet TOP 5

Finpro käynnistelee verkkokaupankäynnin kansainvälistymiseen tähtäävää kasvuhanketta. Hankkeen tavoitteet ovat lehdistötiedotteen perusteella varsin kunnianhimoisia, sillä kansainvälistymisen suurimmat esteet ovat pysyneet samoina vuosikymmenestä toiseen. Kaivoin pöytälaatikosta esiin kirjoitukseni näistä esteistä Suomen ja Keski-Euroopan kuluttajamarkkinoiden välillä. Lopussa esitän oman ratkaisuni! Jatka lukemista ”Kansainvälistymisen esteet TOP 5”

Vinkkejä konversio-optimointiin

Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia. Optimipiste riippuu verkkokauppiaan tavoitteista. Verkkokauppias saattaa tavoitella matalampaa konversioastetta perustellusta syystä, kuten esimerkiksi asiakaspalautusten määrän vähentäminen. Jatka lukemista ”Vinkkejä konversio-optimointiin”

Koot, yksiköt ja eräkoot

Tuotteen koko, yksikkö, eräkoko, minimierä, maksimierä, kappaleittain myynti, yksiköittäin myynti, vertailuhinta ja yksikköhinta eivät avaudu käsitteinä helposti. Soudimme ja huopasimme näiden ominaisuuksien ohjelmoinnissa valehtelematta puolen vuoden ajan. Uskoakseni Clover Shop X4:stä tuli lopulta tässä suhteessa markkinoiden monipuolisin verkkokauppaohjelmisto. Jatka lukemista ”Koot, yksiköt ja eräkoot”

Triljoonia erilaisia verkkokauppoja

Clover Shop X4:ssä on kymmeniä perusasetuksia ja säätömahdollisuuksia. Voidaan puhua sadoista vaihtoehtoista ja triljoonista kombinaatioista. Jokainen ohjelmistolla toteutettu verkkokauppa on ominaisuuksiltaan erilainen ja verkkokauppiaan näköinen. Jatka lukemista ”Triljoonia erilaisia verkkokauppoja”

Peruuntuneiden tilausten määrä puolittui

Suora kosketus verkkokauppiaan arkeen on tärkeä elementti tuotekehityksessä. Cosme Shop -verkkokauppa kuuluu kanssamme samaan konserniin. Se otti käyttöönsä Clover Shop X4:n viime joulukuussa ensimmäisten joukossa. Aiemmin se käytti Clover Shop Ultrapro 1:tä, jonka myynti lopetettiin vuosi sitten. Väitimme, että ”Clover Shop X4:ää käyttävä verkkokauppias saa kaikki tilaukset ja peruuntumisprosentti on lähellä nollaa, jos asiakaspalautuksia ei lasketa mukaan.” Jatka lukemista ”Peruuntuneiden tilausten määrä puolittui”

Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?

Yhden sivun ostoskoreja on puffattu markkinoille konversioasteen pelastajana. Verkkokauppiailta ei ole kuultu vastakaikua eikä se ole ihme. Yhden sivun ostoskoreissa on kaikki pielessä nimestä lähtien. Vakavasti ottaen niillä voidaan saavuttaa merkittäviä etuja, jos vertailukohta valitaan sopivasti. Kerron tässä pakinassa, mitä heikkouksia yhden sivun ostoskoreissa on ja mitä muutospaineita niihin kohdistuu. Jatka lukemista ”Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?”