Joulusesongista kaikki irti

Joulusesonkiin panostaminen kasvattaa myyntiä myös sesongin jälkeen.
Joulusesonkiin panostaminen kasvattaa asiakasmääriä myös sesongin jälkeisenä aikana.

Joulusesonki on monille verkkokaupoille täyttä totta. Mitä paremmassa iskussa verkkokauppa on joulusesongin aikana, sitä enemmän verkkokauppa myy joulusesongin aikana ja sitä enemmän tyytyväisiä asiakkaita palaa takaisin myös joulusesongin jälkeen.

Toimi seuraavasti

Kerron seuraavaksi lyhyesti, miten verkkokauppias voi edistää myyntiä ennen joulusesonkia, joulusesongin aikana ja sen jälkeen.

  • Teemoita verkkokaupan ulkoasu jouluiseksi
  • Ilmoita joulun ja uudenvuoden aukioloajat
  • Ilmoita viimeinen tilauspäivämäärä, jolloin tilaukset ehditään toimittamaan jouluksi
  • Lähetä asiakkaille asiakaskirjeitä
  • Myy lahjakortteja
  • Myy jouluteemoitettuja tuotteita
  • Myy jouluteemoitettuja tuotepaketteja
  • Lisää verkkokaupan etusivulle liukuva joulubanneri
  • Lisää joulukategoria ja peilaa tuotteita sinne
  • Lisää verkkokauppaan joulukilpailu/arvonta
  • Luo kuponkikoodeja ja markkinoi niillä
  • Luo joulukategoriaan kohdennettuja kuponkikoodeja ja markkinoi niillä
  • Palkitse tärkeät asiakkaat lahjakorteilla
  • Palkitse joulusesongin aikaiset asiakkaat yllätyslahjakorteilla
  • Alenna toimituskuluja tilapäisesti
  • Löysennä toimitusehtoja tilapäisesti (esim. pidennä palautusoikeutta)
  • Järjestä supermyyntipäiviä- tai öitä alennetuilla hinnoilla
  • Lisää Google Adwords -palveluun joulukampanja
  • Lisää pakkauksiin jouluaiheisia yllätyslahjoja (esim. joulukarkkeja)
  • Käytä jouluteippiä pakkausten tehosteena

Unohdin varmasti jotain, mutta näillä mennään. Toivotan blogini lukijoille hyvää joulua ja menestystä vuodelle 2017!

Tekijä: Erno Penttilä

Työskentelen Clover Shop -verkkokauppaohjelmiston tuotekehityksessä.