Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti

Kymmenen vuotta sitten joka kolmas suomalainen verkkokauppa lopetti toimintansa vuoden pituisen vertailujakson aikana. Verkkokauppojen määrän kasvu saavutettiin niin, että vastineeksi syntyi suuri määrä uusia verkkokauppoja: joka toinen verkkokauppa oli alle vuoden ikäinen. Jatka lukemista ”Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti”

Totuus toimituskulujen ALV:stä

Toimituskulujen arvonlisävero on jatkuva keskustelunaihe vuodesta toiseen. Viimeksi sitä käytiin maaliskuun puolessa välissä Facebookin Verkkokauppiaat-ryhmässä.

Keskusteluissa nousee usein tapetille, että Posti myy tiettyjä kuljetuspalveluja verottomasti. Verkkokauppiaat haluaisivat läpilaskuttaa ne asiakkailleen asti. Tämä ei valitettavasti ole sallittua. Jatka lukemista ”Totuus toimituskulujen ALV:stä”

Juuri nyt: Verottaja tarkastaa verkkokauppoja

verotarkastus

Verohallinto tekee juuri nyt verotarkastuksia verkkokaupparatkaisuja tarjoaviin yrityksiin. Tarkastus on projektiluonteinen niin sanottu toimialakohtainen verotarkastus. Projektin toisessa vaiheessa tarkastetaan yksittäisiä verkkokauppoja. Verotarkastuksen tekee Pohjois-Suomen verotarkastusyksikkö. Jatka lukemista ”Juuri nyt: Verottaja tarkastaa verkkokauppoja”

Verkkokaupan kulurakenne

Meiltä kysytään usein, mitä kuluja tai kustannuksia ohjelmistostamme tulee. Juuri siihen kysymykseen vastaaminen onkin taitolaji, sillä väärinkäsitysten mahdollisuus on suuri. Siksi päätin kirjoittaa tyhjentävästi, mitä kuluja verkkokaupan perustamisessa ja harjoittamisessa voi olla, jos verkkokauppias valitsee verkkokaupparatkaisukseen Clover Shop X4 -ohjelmiston. Jatka lukemista ”Verkkokaupan kulurakenne”

Kansainvälistymisen esteet TOP 5

Finpro käynnistelee verkkokaupankäynnin kansainvälistymiseen tähtäävää kasvuhanketta. Hankkeen tavoitteet ovat lehdistötiedotteen perusteella varsin kunnianhimoisia, sillä kansainvälistymisen suurimmat esteet ovat pysyneet samoina vuosikymmenestä toiseen. Kaivoin pöytälaatikosta esiin kirjoitukseni näistä esteistä Suomen ja Keski-Euroopan kuluttajamarkkinoiden välillä. Lopussa esitän oman ratkaisuni! Jatka lukemista ”Kansainvälistymisen esteet TOP 5”

Vinkkejä konversio-optimointiin

Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia. Optimipiste riippuu verkkokauppiaan tavoitteista. Verkkokauppias saattaa tavoitella matalampaa konversioastetta perustellusta syystä, kuten esimerkiksi asiakaspalautusten määrän vähentäminen. Jatka lukemista ”Vinkkejä konversio-optimointiin”

Triljoonia erilaisia verkkokauppoja

Clover Shop X4:ssä on kymmeniä perusasetuksia ja säätömahdollisuuksia. Voidaan puhua sadoista vaihtoehtoista ja triljoonista kombinaatioista. Jokainen ohjelmistolla toteutettu verkkokauppa on ominaisuuksiltaan erilainen ja verkkokauppiaan näköinen. Jatka lukemista ”Triljoonia erilaisia verkkokauppoja”