Integraatioissa maltti on valttia

Asiakkaani kyseli alustavasti rajapinnasta, joka juttelisi Clover Shopin ja Netvisorin välillä. Asiakkaani verkkokaupassa on Clover Shop -ohjelmisto ja varastomyymälässä Netvisor-palvelu. Tällä hetkellä hän lisää jokaisen tuotteen erikseen Clover Shoppiin ja Netvisoriin. Jatka lukemista ”Integraatioissa maltti on valttia”

Prinetti loppuu, mitäs sitten?

Prinetti API näki päivänvalon vuoden 2006 alkukeväästä ja toi jo kasvunsa aloittaneelle verkkokauppa-alalle mahdollisuuden integroida pakettikorttien tulostamisen helposti verkkokauppa-alustaan. Prinetin suosiota ei Posti varmaankaan osannut edes ennustaa, minkä vuoksi viime vuosina Prinetin yksi tunnetuista piirteistä olikin hitaus – se oli tavallaan oman suosionsa uhri. Jatka lukemista ”Prinetti loppuu, mitäs sitten?”

Tietosuoja-asetus selkokielellä

Olen perehtynyt EU:n yleiseen tietosuoja-asetukseen (GDPR) neljään otteeseen ja yhteensä yli sadan tunnin ajan. Mennään suoraan asiaan.

Kirjoitukseni ensimmäinen osa käsittelee asetuksen soveltamista ja perusteita. Toinen osa käsittelee toimenpiteitä, joita verkkokaupan on tehtävä 25.5.2018 mennessä. Kolmas osa käsittelee verkkokaupankäyntiin liittyviä oikeuksia ja velvollisuuksia. Jatka lukemista ”Tietosuoja-asetus selkokielellä”

Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti

Kymmenen vuotta sitten joka kolmas suomalainen verkkokauppa lopetti toimintansa vuoden pituisen vertailujakson aikana. Verkkokauppojen määrän kasvu saavutettiin niin, että vastineeksi syntyi suuri määrä uusia verkkokauppoja: joka toinen verkkokauppa oli alle vuoden ikäinen. Jatka lukemista ”Käytetyn verkkokauppalisenssin myynti”

Asiakaskirjeen kirjoittaminen

Jokainen meistä on saanut sähköpostiinsa asiakaskirjeitä teleoperaattoreilta, maksujenvälittäjiltä ja aivan miltä tahansa pätevältä vaikuttavalta yritykseltä.  Viestit vaikuttavat asiallisilta ja ne avautuvat sähköpostin lukijassa – mobiililaitteessa ja desktopissa.

Kerron tässä kirjoituksessani, miten Clover Shop -verkkokauppaohjelmistoa käyttävä verkkokauppias voi lähettää asiakkailleen yhtä asiallisia ja yhteensopivia asiakaskirjeitä Jatka lukemista ”Asiakaskirjeen kirjoittaminen”

Esittelyssä MobilePay Online

MobilePay Online on Danske Bankin kehittämä maksutapa verkkokauppojen asiakkaille. MobilePay Online on pohjimmiltaan korttimaksu.

Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen. Jatka lukemista ”Esittelyssä MobilePay Online”