Totuus toimituskulujen ALV:stä

Toimituskulujen arvonlisävero on jatkuva keskustelunaihe vuodesta toiseen. Viimeksi sitä käytiin maaliskuun puolessa välissä Facebookin Verkkokauppiaat-ryhmässä.

Keskusteluissa nousee usein tapetille, että Posti myy tiettyjä kuljetuspalveluja verottomasti. Verkkokauppiaat haluaisivat läpilaskuttaa ne asiakkailleen asti. Tämä ei valitettavasti ole sallittua. Jatka lukemista ”Totuus toimituskulujen ALV:stä”

Esittelyssä MobilePay Online

MobilePay Online on Danske Bankin kehittämä maksutapa verkkokauppojen asiakkaille. MobilePay Online on pohjimmiltaan korttimaksu.

Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen. Jatka lukemista ”Esittelyssä MobilePay Online”

Vinkkejä konversio-optimointiin

Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia. Optimipiste riippuu verkkokauppiaan tavoitteista. Verkkokauppias saattaa tavoitella matalampaa konversioastetta perustellusta syystä, kuten esimerkiksi asiakaspalautusten määrän vähentäminen. Jatka lukemista ”Vinkkejä konversio-optimointiin”

Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?

Yhden sivun ostoskoreja on puffattu markkinoille konversioasteen pelastajana. Verkkokauppiailta ei ole kuultu vastakaikua eikä se ole ihme. Yhden sivun ostoskoreissa on kaikki pielessä nimestä lähtien. Vakavasti ottaen niillä voidaan saavuttaa merkittäviä etuja, jos vertailukohta valitaan sopivasti. Kerron tässä pakinassa, mitä heikkouksia yhden sivun ostoskoreissa on ja mitä muutospaineita niihin kohdistuu. Jatka lukemista ”Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?”