Konversio-opit uusiksi

Verkkokauppiaan tavoitteena on myydä mahdollisimman paljon tuotteita hyvällä katteella niin, että markkinointikustannukset pysyvät kurissa. Yhtenä ratkaisuna on toteuttaa digimarkkinointia kanavissa, jotka ovat mahdollisimman tehokkaita, jolloin markkinointi konvertoituu myynniksi mahdollisimman usein. Jatka lukemista ”Konversio-opit uusiksi”

Ilman poistaminen toimituskuluista

Luottamuspula on yksi yleisimmistä verkkokaupan ostoskorin hylkäämiseen johtavista syistä. Toimituskuluissa oleva ilma on yksi luottamuspulaan johtavista syistä. Jos verkkokaupan asiakas tietää, että hänen tilauksensa voidaan toimittaa postipakettina 15 eurolla, mutta valittavissa on vain 25 euron postipaketti, niin kaupat ovat kiven alla. Jatka lukemista ”Ilman poistaminen toimituskuluista”

Esittelyssä MobilePay Online

MobilePay Online on Danske Bankin kehittämä maksutapa verkkokauppojen asiakkaille. MobilePay Online on pohjimmiltaan korttimaksu.

Verkkokaupan asiakas voi olla minkä pankin asiakas tahansa, hänen korttinsa voi olla debit tai credit ja hänen puhelimensa voi olla Android, Windows tai iPhone. Verkkokauppias ei tarvitse korttia eikä älypuhelinta. Hän saa rahat pankkitililleen. Jatka lukemista ”Esittelyssä MobilePay Online”

Myy kaikkialla verkossa ja printissä

Käyttämällä Clover Shop X4 -ohjelmiston uutta Irtiotto™ -ominaisuutta voit lisätä Osta nyt -painikkeita kotisivuillesi, blogiisi, asiakaskirjeisiisi ja verkkomainoksiisi. Ohjelmiston ominaisuuksiin kuuluu myös hinnastotiedosto, jota käyttämällä voit liittää verkkokauppasi hintavertailusivustoihin ja kauppakeskuksiin. Kaiken lisäksi voit luoda QR-koodeja ja käyttää niitä printtimainoksissasi. Jatka lukemista ”Myy kaikkialla verkossa ja printissä”

Vinkkejä konversio-optimointiin

Paytrail järjestää kesäkuussa 2015 kaksi webinaaria konversio-optimoinnista. Tässä terveiseni verkkokaupan ja ostoskorin konversioasteen optimoimiseksi. Konversio-optimointi on nimensä mukaisesti optimointia. Optimipiste riippuu verkkokauppiaan tavoitteista. Verkkokauppias saattaa tavoitella matalampaa konversioastetta perustellusta syystä, kuten esimerkiksi asiakaspalautusten määrän vähentäminen. Jatka lukemista ”Vinkkejä konversio-optimointiin”

Peruuntuneiden tilausten määrä puolittui

Suora kosketus verkkokauppiaan arkeen on tärkeä elementti tuotekehityksessä. Cosme Shop -verkkokauppa kuuluu kanssamme samaan konserniin. Se otti käyttöönsä Clover Shop X4:n viime joulukuussa ensimmäisten joukossa. Aiemmin se käytti Clover Shop Ultrapro 1:tä, jonka myynti lopetettiin vuosi sitten. Väitimme, että ”Clover Shop X4:ää käyttävä verkkokauppias saa kaikki tilaukset ja peruuntumisprosentti on lähellä nollaa, jos asiakaspalautuksia ei lasketa mukaan.” Jatka lukemista ”Peruuntuneiden tilausten määrä puolittui”

Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?

Yhden sivun ostoskoreja on puffattu markkinoille konversioasteen pelastajana. Verkkokauppiailta ei ole kuultu vastakaikua eikä se ole ihme. Yhden sivun ostoskoreissa on kaikki pielessä nimestä lähtien. Vakavasti ottaen niillä voidaan saavuttaa merkittäviä etuja, jos vertailukohta valitaan sopivasti. Kerron tässä pakinassa, mitä heikkouksia yhden sivun ostoskoreissa on ja mitä muutospaineita niihin kohdistuu. Jatka lukemista ”Mikä mättää yhden sivun ostoskoreissa?”